Friday, March 12, 2010

Beza Dulu dan Sekarang Diriku

ketika aku keluar makan sorang-sorang jam11.30malam di kedai makan, aku terserempak kawan yang sudah siap makan, aku menyapa mereka supaya ajak teman makan sama-sama dan borak2.


Bermula perbualan setelah aku ambil pesanan makanan. Ko datang dari mana? aku cakap datang dari rumah. Kawan aku pun mulakan perbualan dengan kisahku. Aku tertanya-tanya apa yang nak di ceritakan tu...






kawan aku kata " ibin, dulu ko lain...sekarang dah berubah, x macam dulu. Dulu ko budak dakwah, budak respect ko. Dulu x macam sekarang, alim je. sekarang main motor". Aku terdiam tanpa kata2 sambil tersenyum malu, betulkah kata kawan aku tu. "Dulukan ko selalu gi masjid,sekarang x dah".

"aku borak dgn si A, dia pelik tengok ko dah berubah main motor, tukar sana sini barang2 motor." aku pun cakap salah ke main motor, bukan merempit pun. just suka-suka. "ibin, orang pandang luaran, bukan pandang dalaman ko, sebab tu diorang kata macam tu, kalau luar macam gitu dalaman pun org fikir teruk la." aku masih terdiam dan berfikir rasional. 50/50 aku fikir apakah begitu diri ku.




"cuba ko fikir masa ko zaman sekolah dan fikir pada masa sekarang" aku terpinga-pinga apa maksud dia, tapi aku faham setelah di terangkan kawan yang duduk bersebelahan aku.
herrm...apa pun terima kasih kawan yang sudi tegur kesilapan ku. Pernah ada orang kata, kalau ada orang yang masih tegur kita, tanda Allah masih sayangkan KITA. TERIMA KASIH KAWAN NASIHAT DIRIKU. InsyaAllah akan aku perbaiki imej diri aku ni...tanks a lot friend

2 comments:

  1. salam
    alhamdulillah sahabat yg sgt prihatin.bersyukurnye ada sahabat yg sudi menegur kita.ambillah iktibar di sebalik teguran beliau.byk makna di sebalik bait2 katanya... :)

    ReplyDelete
  2. hope abg ag better dr pe yang diorng ckp , n adek ta rase pon abg terok , bg adek abg oke jee , tape la , hope abg happy oke , :)

    ReplyDelete