Saturday, March 27, 2010

Lepas Grad Nak wat Ape ek..?


Tidak semua anggota Polis tu ambil rasuah, cuma segelintir je. Dalam education pun ada rasuah, cuma orang je x nampak. Dalam JKK kampung, industri, government @ non-government dan lain pun ada la.

Sebelum baca,hidup ni sementara je. ISLAM mesti kita Julang. Takbir!! Allahuakbar! apa pun dunia kena cari gak, jadikan ia sebagai ibadah yek..ok boleh baca ni..


Baru-baru ini, saya balik rumah jumpa mak ayah. maklumla....hujung minggu susah nak dapat balik. Pada malam harinya, ayah saya bertanya "nak kerja Polis ke nanti?" saya cakap...a'ah...mungkin (dalam hati memang saya minat). Ayah saya cakap, herm..ok abah mak restu awak nak kerja polis, taPi baik-baik2la..rasuah kuat. Dulu abah kerja Polis rasuah memang kuat. tapi x semua org makan rasuah. Rasuah memang kuat. Pandai-pandai la nanti...orang nak bagi rasuah macam-macam cara ada.






Saya punya cita-cita memang la Polis, kena lak gaji pun dah ok sekarang, x macam dulu starting rm205.00. Siapa tahan! Herrm...apa pun saya suka bidang usahawan,cuma sekarang saya masih x nampak masa hadapan apa perluang business yang maju akan datang. mungkin penternakkan angsa, ikan mewah @ ikan keli, atau.....?? ish...x tau la...tengoklah macam mana nanti.

bawah ni saya sertakan gambar siapa minat usahawan boleh la tengok bawah nie.


Ni siapa nak buat perniagaan angsa, ok gak. Anak angsa pun dah rm40. belum bapak angsa lagi, haa..korang mimpi sendiri laa..huhuhu




Ni contoh je la, kalau korang leh buat yang lebih teratur ok gak. Management kena baik yek...belajo2 senang je tu, x dapat jawab exam x pe. Yang pasti selok belok pengurusan (^_^)





Ha...ni lak ikan keli. siapa nak mencuba pun boleh. Alaa buat belakang rumah pun boleh ni, cUmanya saya syorkan anda dapatkan nasihat dari pejabat haiwan mcm mana nak hasilkan ikan keli yang ada ohhm! dan ada kualiti.


Senang nak besarkan, tapi kualiti kena ada. So dapatkan penasihat yang berkenaan yea.

Apa pandangan Anda...??

No comments:

Post a Comment