Tuesday, February 16, 2010

Baru Belajar.


hermm....sekarang dah masuk hari kedua, payah jugak nak buat blog ni saya fail kat tempat nak ubah layout tu. ntah la tak reti la nak buat mcm mana, puas dah mencuba. Ish....terasa kekok lak menaip x pandai mereka ayat-ayat panjang. So untuk pendahuluan sini dulu la disamping meningkatkan teknik berdakwah mengunakan penulisan dan media. Selalunya saya menyampaikan atau praktik ilmu melalui kalam. Nak kongsi sedikit, kita tahu cara eye contact nada suara, point2 ucapan dan sebagainya. tapi bila dah duduk depan semua tu x ingat mcm mana apa yang kita belajar. kena ambil masa dan jangan gabra. eye contact dan suara memang peranan tinggi tau..

Dibawah ni gambar sebahagian fasilitator, saya ada ikut pgram kat situ la saya belajar cara nak sampaikan mesej2 dakwah walaupun sedikit. Pernah seketika saya jadi ketua fasi group lain..susah tau nak sampaikan, pendakwah kena sentiasa bersedia dgn ilmu tidak kira apa saja yang ilmu kita ada, sampaikan aje la. , payah tau nak amalkan cara berdakwah yang saya belajar tu. maklumla jarang praktik. sampai sini dulu la..


No comments:

Post a Comment